Verkeersrecht 2013-3

Editie
Datum uitgave: 

Blijft procederen te omslachtig?

Column 13 maart 2013
Een botsing Op 15 juni 2004 botsten op de Schiedamsedijk te Vlaardingen een vrachtauto die rechtsaf sloeg om de A4 op te rijden en een bus die rechts naast hem over de busbaan reed en rechtdoor reed (Google Earth: 51º54’32.05 N, 4º22’04.54 O; streetview geeft het prachtig weer: de vrachtauto is van Bruynzeel, en de bus is een bus, en als ze beide doorrijden…). Het verkeerslicht voor de vrachtautobestuurder was groen (zei hij) en de bus had wit licht (zei de chauffeur). De beide bestuurders hadden elkaar dus niet in de gaten – of dachten dat de ander nog wel zou (moeten) stoppen. Maar nee dus

VR 2013/32 Denktank Overlijdensschade*: nieuwe richting benadering en berekening overlijdensschade

Artikel
32 Denktank Overlijdensschade*: nieuwe richting benadering en berekening overlijdensschade De Denktank Overlijdensscha­de bestaat uit de volgende personen: J. Laumen (Laumen Expertise), A.J. Akkermans (VU Amsterdam), E.M. Deen (De Letselschade Raad), A.J. Heijs (CED Mens), H.J. van der Hoeven (Allianz NL/De Letselschade Raad werkgroep Normering), H. de Jager (SRK), C.C.J. de Koning (Slot Letselschade), J.M. van de Laar (Beer advocaten), M.J. Neeser (NRL), J. Sap (Rechtbank Midden-Nederland (persoonlijke titel)), X.I. Waaijenberg (Laumen Expertise), I. van der Zalm (Erasmus Universiteit