Datum uitgave:
Amsterdamse milieuzone
In navolging van diverse steden in het buitenland moet ook in Amsterdam in de loop van 2009 een zogenaamde ‘milieuzone’ ingevoerd gaan worden. Het komt erop neer dat met auto’s met een bouwjaar van 1992 en ouder en dieselauto’s zonder roetfilter niet meer binnen de ‘milieuzone’ mag worden gereden. De zone beslaat het gebied binnen de Ring A10, met uitzondering van Amsterdam Noord, zo blijkt uit de website van de gemeente Amsterdam (www.amsterdam.nl en zoek op ‘milieuzone’). Het bouwjaar 1992 hangt samen met de invoering van de eerste ‘Euronorm’ met betrekking tot uitlaatgassen van auto’s. Met
pag. 169 VR 2008, Wat betekent het in de praktijk?
VRA 2008, p. 169 2008-06-01 Mw mr J.J. Mos In de media, maar ook in de vakliteratuur, is inmiddels de nodige aandacht uitgegaan naar de Gedragscode behandeling letselschade (ook wel de Code Tilburg genoemd) en het Keurmerk letselschade. De meeste verzekeraars hebben zich inmiddels aangesloten bij de Gedragscode en ook het NPP stimuleert deelname zoveel mogelijk. Voor het Keurmerk Letselschade hebben zich inmiddels 71 advocatenkantoren en 19 expertisebureaus aangemeld (stand januari 2008) [1] . Daarvan zijn inmiddels 57 kantoren tot het Keurmerk toegelaten [2] . Met name nu normering op het
pag. 172 VR 2008, De kosten van het geschil
VRA 2008, p. 172 2008-06-01 Frits Schirmeister De kosten van het geschil 19 e LSA-symposion, 25 januari 2008 VRA 2008, p. 172 Frits Schirmeister Ook dit jaar was het Haagse Kurhaus weer de lokaliteit waar de vereniging van letselschadeadvocaten haar jaarlijkse vergadering en symposion hield. Het stramien was ook als vanouds. De voorzitter van de LSA hield een korte openingstoespraak; vervolgens was het woord aan de dagvoorzitter, die op zijn beurt de volgende sprekers aankondigde en hun betoog van een korte snedige analyse voorzag. De bedoeling was, zo lezen we in de aankondiging, om het in de